תשדירי שירות בנושא סמים מגיעים לרשתות טלוויזיה ורדיו מרכזיות

סדרה חדשה של תשדירי שירות של 'הארגון לעולם ללא סמים' הגיעה לרשתות טלוויזיה ורדיו מרכזיות עם המסר רב-העוצמה שהושמע בתחנות כבלים בשתים-עשרה מדינות, כולל: VH1, MTV, FUSE, G4 ו-BET. תשדירי השירות האלה בסגנון דרמה תיעודית מציגים כיצד בני נוער נפלו קורבן למלתעות השקרים על סמים, ואת ההשפעה של ההתמכרות על חייהם.

מצגות מהירות שחושפות את השקרים הרווחים ואת הדעות המוטעות בקשר לסמים, שהופקו על-ידי הבמאי גארי רייבנסקרופט והתסריטאי כריסטופר סמית', מעודדות את הנוער לגלות את האמת. קטעי הוידיאו שהם באורך של 30 שניות מפנים את הצופים לאתר של 'הארגון לעולם ללא סמים' – drugfreeworld.org – שבו אפשר לקרוא און-ליין חוברות מידע על סמים, להוריד אותן או להזמין אותן ללא תשלום. ארבעת החלקים הראשונים מתוך סדרת קטעי הוידיאו בת 16 החלקים שוחררו בסתיו האחרון וכבר זכו בפרסי 'אדי' ו-'טלי' עבור הצטיינות ביצירתיות ובביצוע, וכמו כן עבור קמפיין תשדירי השירות הטוב ביותר.

הסטייל האותנטי האמיתי של התשדירים יכול גם לספק הקדמה מרתקת לכל מצגת חינוכית על סמים. "הם מראים מה סמים יכולים לגרום לאדם, לחבריו ולמשפחתו", אמר רייבנסקרופט. "התשדירים נעשו בצורה כזו שהם ישכנעו את הנוער שהם צריכים להשיג את הנתונים האמיתיים על הסמים, ושהם ירגישו שזה קשור לחיים שלהם במידה מסוימת".

הצורך להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בסמים הוא גורלי, ולא רק לגבי סמי רחוב. מכיוון שבני נוער רבים מאמינים שתרופות הן "בטוחות", השימוש לרעה בתרופות אלה נמצא בעלייה. מחקר של אוניברסיטת סן-דייגו שבקליפורניה, שפורסם לאחרונה, גילה שבמשך השנתיים האחרונות אחוזי המוות שנגרמו בגלל שימוש יתר בתרופות במרשם ותרופות ללא מרשם עלו ב-3,200 אחוז. לכן, תוכנית החינוך ומניעת הסמים של הארגון חלה גם על טיפול בהתמכרות לשימוש יתר בתרופות במרשם.

 

כדי לגלות עוד, הזמינו בחינם את ערכת המידע 'האמת על סמים'