עולם נקי מסמים מנטרל את האסון

צוות ׳עולם נקי מסמים׳ הונגריה (מצולם למעלה) הגיע ליותר מ-135 מיליון בני אדם בשלוש השנים האחרונות לבדן.

קבוצה רבת-עוצמה במרכז אירופה פועלת כדי לנטרל את מה שנקרא "פצצת זמן מתקתקת" של שימוש בסמים לפני שהיא מתחילה.

הונגריה, מקום של יופי טבעי, חדשנות מדעית והדר אירופי קלאסי היא גם ארץ שבה אחד מכל שלושה מתבגרים בין הגילאים 13 ל-16 כבר עשה ניסויים עם סמים לא חוקיים. כדי להחמיר את העניינים, המדינה חוותה לאחרונה עלייה חדה בשימוש בסמים סינתטיים ומקרי המוות של המשתמשים בהם, שגרמו לעיתונאי אחד לנסח זאת כך: "הונגריה יושבת על פצצת זמן מתקתקת שמאיימת לנפץ את החברה".

הממשלה ההונגרית הגיבה עם חוקים נוקשים עבור סוחרי הסמים והמשתמשים כאחד. החזקת כמות קטנה של חומר מפוקח יכולה כעת לשלוח הונגרי לכלא לתקופה של עד שנתיים.

אבל כדי לעצור את המגפה הזאת יידרשו יותר מאשר עונשים חמורים. המחזור של שימוש בסמים חייב להיפסק כבר בהתחלה על-ידי הגעה לבני נוער עם האמת על סמים לפני שהסוחרים ממכרים אותם בעזרת שיחות שכנוע.

'עולם נקי מסמים' הונגריה, סניף של המיזם הבינלאומי לחינוך ומניעת השימוש בסמים של 'המוסד לעולם נקי מסמים', התמסר למטרה הזו בלבד. עם חומרים משפיעים וזוכי פרסים שמיועדים לבני נוער ונותנים להם את העובדות העגומות הישרות על כל סם, התוכנית התפוצצה בהונגריה.

"הונגריה יושבת על פצצת זמן מתקתקת שמאיימת לנפץ את החברה".

במשך 14 השנים האחרונות, ׳עולם נקי מסמים' הונגריה ארגן מרתונים שנתיים באביב, כשהם רצים מעיר לעיר ונפגשים עם פקידי ממשל, עורכים אירועים, מבקרים בבתי-ספר ומחלקים חוברות של 'האמת על סמים' באלפים, וכך מפיצים את המסר לנהל חיים נקיים מסמים ברחבי המדינה.

אל האתלטים של ׳עולם נקי מסמים' בשנה האחרונה הצטרפו יותר מ-4,000 רצים חדשים. ביחד, הם עברו 2,100 ק"מ דרך 77 ערים והעבירו סמינרים נגד סמים ליותר מ-7,930 ילדים.

ובמשך שאר השנה, 'עולם נקי מסמים' הונגריה הקים רשת הולכת וגדלה של 1,300 חנויות בכל מחוז במדינה שמחלקות את חוברות 'האמת על סמים' כל יום ללקוחותיהן. החנויות המשתתפות כוללות את כל הקשת, החל מפיצריה עם שירות משלוחים שכוללת חוברת עם כל הזמנה, ועד לבתי המרקחת שמחלקים את חוברות 'האמת על משככי כאבים' עם מרשמים.

בשלב הבא 'עולם נקי מסמים' הונגריה פנו למולטימדיה, עם תשדירי השירות זוכי הפרסים שלהם שכעת משודרים ב-18 מתחנות השידור המקומיות הגדולות ביותר בתשעה מחוזות בהונגריה.

תשדירי השירות בעלי ההשפעה, אחד לכל סם פופולארי, מתארים מה נאמר לבחור צעיר על הסם לעומת מה שבאמת קרה ברגע שהוא לקח אותו, על פי המודל: "הם אמרו ... הם שיקרו".

מגרש הספורט בן 12,500 המושבים של לאסלו פאפ בודפשט הצטרף גם הוא לשידור המסר של עולם נקי מסמים, והקרין את תשדירי השירות במהלך 23 הופעות לצד הופעות של אומנים כמו בריטני ספירס ושאדיי.

ומעבר לזה, תשדירי השירות משודרים בצומתי תנועה ראשיים ברחבי בודפשט וב-150 משרדי דואר במדינה. דרך השידורים האלו, 'עולם נקי מסמים' הונגריה הגיע ליותר מ-135 מיליון איש בחמש השנים האחרונות.

צוות 'עולם נקי מסמים' הונגריה, שמקבל עכשיו מימון מהמשרד למשאבי אנוש בהונגריה, חילק כמעט חצי מיליון חוברות והגיע ליותר מ-51,000 בני נוער ב-100 בתי-ספר בשלוש השנים האחרונות לבדן. כך הצוות מעיר מדינה למחיר ההרסני של השימוש בסמים ושם קץ למחזור לפני שהוא מתחיל.



אנחנו זקוקים לעזרתך

תמוך ב-'מוסד לעולם נקי מסמים', ועזור להגן על חייהם של צעירים מההשפעות ההרסניות של סמים. התרומות שלך מאפשרות לנו לתת את החומרים החינוכיים שלנו ללא תשלום לבתי-ספר, לארגוני נוער ולקבוצות ואנשים אחרים. התמיכה שלך עוזרת להביא לאנשים את העובדות הנחוצות להם כדי לחיות חיים בריאים ונקיים מסמים.