נותנים את 'האמת על סמים' לדור הצעיר של איטליה

איטליה
31 במאי 2022

'המוסד לעולם נקי מסמים' איטליה מספק את הנתונים האמיתיים על ההשפעות המזיקות של סמים לתלמידים בקומו ובאיזורים הסמוכים.

מחקר שפורסם בנובמבר 2021 במגזין לאנסט מצא, "בעשור האחרון, השימוש בקנאביס, שיעור הטיפול בו ורמות החוזק שלו עלו באירופה, וזה מעורר דאגות רציניות לגבי ההשפעה הבריאותית של השימוש בקנאביס על הציבור".

מתנדבי 'עולם נקי מסמים' ושוטרים עובדים יד ביד כדי ללמד בני נוער על ההשפעות המזיקות של סמים.
מתנדבי 'עולם נקי מסמים' ושוטרים עובדים יד ביד כדי ללמד בני נוער על ההשפעות המזיקות של סמים.
 

באיטליה, על פי מרכז הפיקוח האירופי על סמים והתמכרות לסמים, בוגר צעיר אחד מכל חמישה צרך קנאביס ב-2019. זה אומר יותר מ-2 מיליון בני נוער.

'המוסד לעולם נקי מסמים' באיטליה לא מוכן לתת לשימוש בסמים להימשך ללא ריסון. מתנדבים מביאים את חומרי 'האמת על סמים' לקהילותיהם. הם במיוחד רוצים להגיע לדור הצעיר של איטליה.

מאז תחילת השנה, מתנדבים העבירו סמינרים בבתי-ספר למניעת השימוש בסמים, ובכמה מקרים התלוו אליהם שוטרים ופקידי ממשל מקומיים.

מתנדב של 'עולם נקי מסמים' מדבר עם תלמידים במהלך הרצאה על מניעת השימוש בסמים.

"המשפחה, בית-הספר – הם צריכים להעביר את המסר הזה על ההשפעה המזיקה של שימוש בסמים נרקוטיים", אמר שוטר אחרי אחת ההרצאות של ה-'מוסד' על מניעת השימוש בסמים. "מובן מאליו שלאחר מכן מוסדות כמו שלנו יפנו לילדים כדי להמשיך ולגרום להם להבין למה בדיוק אנחנו צריכים להתרחק מסמים. הם רעים והשימוש בהם, או ההתעסקות בהם, או הסחר בהם הם פעילות לא חוקית שחייבים לא רק לשים אותה תחת שליטה אלא גם למנוע אותה".

מתנדבי 'עולם נקי מסמים' חדרו עם המסר שלהם. והתלמידים מגיבים. "רוב הזמן, אנשים 'מוצאים מקלט' בסמים האלה כדי לתת פורקן לרגשות שלהם או להגן על עצמם", אמר תלמיד אחד. "הם צריכים להגן על עצמם במקום להרוס את עצמם", אמר תלמיד אחר.

בבתי-ספר יסודיים, ילדים ציירו תמונות כדי להודות למתנדבים שבאו ושיתפו במידע הזה. הילדים היו אסירי תודה על מה שהם למדו ועכשיו הם יכולים להחליט החלטות נבונות בקשר לסמים ולעתידם.