מגיעים לסרדיניה עם מסר של חיים נקיים מסמים דרך ספורט

איטליה
26 ביוני 2019

צוות קליארי של 'עולם נקי מסמים' מנצח בטורניר הכדורגל שמקדם חיים נקיים מסמים.
צוות קליארי של 'עולם נקי מסמים' מנצח בטורניר הכדורגל שמקדם חיים נקיים מסמים.
 
כדי לעזור לעצור את השימוש בסמים באי, 'עולם נקי מסמים' סרדיניה עורך טורניר כדורגל שנתי נקי מסמים; השנה מתקיים הטורניר השישי שלהם, והוא נערך בעיר קליארי.

סרדיניה, האי השני בגודלו בים התיכון, הוא אי איטלקי שנמצא מערבית לחצי האי האיטלקי. עם חופים מרהיבים של חולות לבנים, קניון גורופו, מצודת Il Castello citadel,‏ 7,000 נוראגים (מגדלים מתקופת הברונזה) ועוד, סרדיניה מוצפת בתיירים. אבל עבור המקומיים, לא הכול הוא חופים יפים וחופשות שטופות שמש. סמים הם סיטואציה ברחבי איטליה, וסרדיניה אינה שונה. היא נחשבת למקום שבו שכיחות השימוש בקוקאין גבוהה מהממוצע הארצי האיטלקי.

אבל 'עולם נקי מסמים' סרדיניה היה נחוש לראות את האי היפה שלהם מצטיין כמקום נקי מסמים, לכן הם החלו בפעילויות של 'האמת על סמים'. מאז, הם ביצעו באופן קבוע אירועי חלוקה של חוברות 'האמת על סמים' ברחבי האי, סיפקו חוברות לחנויות עבור לקוחותיהן וערכו סמינרים כדי להגיע לבני נוער.

'עולם נקי מסמים' סרדיניה היה נחוש לראות את האי היפה שלהם מצטיין כמקום נקי מסמים, לכן הם החלו בפעילויות של 'האמת על סמים'.

מאחר שהם ידעו שבני נוער מעריצים סלבריטאים בספורט ואוהבים כדורגל, הצוות של 'עולם נקי מסמים' עורך טורניר-מיני בכדורגל מאז 2014 לכבוד היום הבינלאומי של האו"ם נגד שימוש וסחר בסמים לא חוקיים. את הטורניר השנתי השישי שלהם הם ערכו בעיר הבירה של סרדיניה, קליארי, עם ארבע קבוצות מתחרות.

האירוע התאפשר בזכות התמיכה של ג'נארו לונגוברדי, שמציג את תוכנית הטלוויזיה 'לה גרדינאטה ספורט' והסניף הסרדיני של MSP איטליה, איגוד ללא כוונת רווח לקידום הספורט, כמו גם הכנסת האורחים של פוליספורטיבה יוהנס (מועדון הספורט יוהנס), שתרם לאירוע את המגרש שלו.

חוברות של 'האמת על סמים' חולקו לנוכחים מכל הגילאים, והתחרות שודרה בטלוויזיה בערוץ הטלוויזיה סרדיניה 1, שקידם את המסר לחיות ללא סמים.

קבוצת הכדורגל של 'עולם נקי מסמים' ניצחה בתחרות האחרונה, והביסה קבוצה של כתבי טלוויזיה מקומיים. ניצחונם השנה הושג במידה רבה הודות להשתתפותו של שחקן הכדורגל המקצועי לשעבר ג'יאני רוקוטלי.