מגיעים לילדים בבירה האולימפית של העולם

לוזאן, שווייץ
17 ביולי 2022

מתנדבים מ-'המוסד לעולם נקי מסמים' לוזאן, שווייץ, מגיעים לילדים עם עדויות אמיתיות.

כשחושבים על שווייץ, מצפים מיד לנופים עוצרי נשימה, שגשוג כלכלי, שוקולד משובח, דיוק וחברה מאורגנת היטב. בעוד שזה אולי נכון, אף על פי כן המדינה עומדת מול בעיות חברתיות, ואחת מהן היא סמים.

סמינר אינטראקטיבי הועבר ליותר מ-60 תלמידים על 'האמת על סמים' בלוזאן, שווייץ.
סמינר אינטראקטיבי הועבר ליותר מ-60 תלמידים על 'האמת על סמים' בלוזאן, שווייץ.
 

בין אם זה סמים לא חוקיים, תרופות או אלכוהול, הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן – שליש מהאוכלוסייה השווייצרית הודו שהם צרכו קנאביס, בעוד שכ-200,000 מעשנים אותו באופן קבוע. כשמדובר באלכוהול, משערים שאחד מכל שלושה מכיר מישהו בסביבתו שסובל מבעיות של אלכוהול.

אבל 'המוסד לעולם נקי מסמים' לוזאן נחוש ללמד את הקהילה ובמיוחד את הנוער על הסכנות של סמים כדי לצייד אותם בכלים שהם צריכים כדי שהם לא יהפכו לסטטיסטיקה.

מתנדבים ארגנו הרצאה בבית-ספר בבירה האולימפית של העולם, לוזאן, שם 64 בני נוער למדו את העובדות היבשות האמיתיות על סמים. הסמינר היה מאוד אינטראקטיבי, עם העדות החיה של אדם שהשתמש בסמים בעבר, פרק זמן של שאלות ותשובות והזדמנות לתלמידים לתקשר את הדאגות והמחשבות שלהם על סמים. בסוף ההרצאה, התלמידים חתמו על ההתחייבות לחיות ללא סמים.

מנהל האקדמיה של בית-הספר תיאר את המצגת בתור "מסר חשוב ורב-עוצמה" ש-'המוסד לעולם נקי מסמים' לוזאן מעביר ברחבי האיזור שלו כדי להעצים את הקהילה ואת הנוער עם ידע כדי לעשות את הבחירות הנכונות ולחיות חיים בריאים יותר.