מניעים את הנוער לנהל חיים נקיים מסמים דרך חינוך

בוסטון, ארה״ב
20 בספטמבר 2019

דארן טסיטורה איבד שבעה חברים בגלל שימוש בסמים עוד לפני שהיה בן 15. כדי להבטיח שבני נוער ברחבי אמריקה לא ייפלו לאותה המלכודת, הוא פעל בשיתוף עם מורים לנהיגה כדי להגיע לילדים לפני שהסמים יגיעו אליהם.

דארן טסיטורה, שגריר 'עולם נקי מסמים' (DFW), נמצא בשליחות להגיע לכל הנוער בארה"ב עם העובדות על סמים. שליחותו נובעת מהתנסויות אישיות מצערות. טסיטורה התחיל להשתמש במריחואנה בשנות העשרה המוקדמות שלו, ועד מהרה עבר לסמים קשים יותר. הוא הפך למבקר קבוע בתחנת המשטרה בעיר הולדתו, ולא מסיבות טובות. אבל, אחרי שחברים רבים מדי מתו ממנות-יתר, הוא ידע שהוא נמצא במסלול הלא נכון ורצה ליצור שינוי במקום זה.

דארן טסיטורה מעביר סמינרים למורים לנהיגה ברחבי ארה"ב, שלאחר מכן מעבירים סמינרים לתלמידים שלהם.
דארן טסיטורה מעביר סמינרים למורים לנהיגה ברחבי ארה"ב, שלאחר מכן מעבירים סמינרים לתלמידים שלהם.
 

"בני דור המילניום שותים יותר מתמיד. יש כל-כך הרבה סמים זמינים כרגע. אנשים מתים מהסמים האלה. ככה זה עובד. 'אה, מגניב, אני אהיה קצת בהיי'. ואז פתאום יש להם התקף לב או שמחסלים אותם או שהם מתיישבים מאחורי ההגה של מכונית ומתרסקים", אומר טסיטורה. ראיות לעובדה הזאת הן יותר מ-70,200 האמריקאים שמתו ב-2017 ממנות יתר של סמים – עלייה של פי שניים במהלך עשור.

"סמים הם מגפה גדולה. מה שיגרום למפנה בעניין הזה הוא חינוך נכון", הוא מוסיף. בתור אב לשלוש בנות עכשיו, טסיטורה אומר, "אני זוכר שחשבתי לעצמי, 'אני לא יכול לתת לזה לקרות'. לא רק להן, אלא לכל אחד".

אבל הוא היה צריך למצוא דרך להגיע לנוער ברחבי ארה"ב. ב-2010, הוא מצא את הפתרון שלו כשהוא הוזמן לנהל דוכן של DFW בוועידה למורי נהיגה בניו-אינגלנד. "אני זוכר שהשולחן ממש היה מוצף בכל מי שהיה באותו אולם. היו שם קרוב לוודאי 200 אנשים, וכולם מיהרו לשולחן שלנו ושאלו, 'מי אתם? מה זה החומר הזה?'" טסיטורה גילה שלימודים של מורה לנהיגה דורשים הכשרה בנושא סמים ואלכוהול.

לכן הוא יצר קשר עם הנשיא של 'איגוד בתי-הספר לנהיגה של האמריקות' והציג לו את הקמפיין, שהוביל להזמנה לוועידה הארצית שלהם. "אנחנו הולכים להכשיר מורים לנהיגה, כי למעשה יש להם את היכולת להגיע לכל הילדים האלה ברחבי המדינה רגע לפני שהם מתחילים לקחת סמים".

הוא הציג את התוכנית ואת כל החומרים שלה, וכתוצאה מכך מאות בתי-ספר למורים לנהיגה נרשמו לתוכנית הלימודים. עד מהרה, הוא ובתו הצעירה, סנדרה, עברו ממדינה למדינה והעבירו סמינרים לאיגודים ללימוד מורים לנהיגה על איך להשתמש בחומרים, והגיעו ל-29 מדינות.

כדי ללמוד עוד על עבודתו של דארן טסיטורה, צפה ב-HE.Scientology.tv/DTessitore.