איך אדם נחוש אחד בוונצואלה מוריד את השימוש בסמים ב-40%

מריו צ'ירינוס מחלק את חוברות 'האמת על סמים׳ בבית-ספר יסודי בוונצואלה לפני העברת אחד מהסמינרים שלו שכעת נחשבים לאגדיים נגד סמים. קמפיין 'האמת על סמים' הגיע לכ-450,000 תלמידים בוונצואלה.

למרות שהוא לימד כ-4,000 חיילים, יותר מ-135,000 אנשי חברה ו-450,000 תלמידים בוונצואלה, מריו צ'ירינוס יספר לך שהוא רק מתחיל.

ב1997, מריו צ'ירינוס גילה ששני בני דודים עבדו עבור קרטל סמים גדול בוונצואלה. אבל לפני שהוא יוכל לעשות משהו, הם נהרגו במלחמות הסמים.

באותה נקודה, הוא החליט לשנות את ארצו. אבל רק עשר שנים מאוחר יותר הוא גילה איך: 'קמפיין האמת על סמים'.

צ'ירינוס התחיל מיד להפיץ את חוברות 'האמת על סמים' בשכונות עם רמת פשיעה גבוהה. לאחר מכן הוא העביר סמינרים בבתי-ספר ברחבי עיר מולדתו מרקייבו, כשהוא יוצר שותפות ומעביר הכשרה ל-643 פרופסורים באוניברסיטת ד"ר רפאל בלוסו צ'קין.

בשלב הבא צ'ירינוס נעשה מעורב בקהילה האמונה, הכשיר יותר מ-50 קבוצות של קתולים, אוונגליסטים, בפטיסטים ואחרים בהעברת התוכנית 'האמת על סמים'. הם, בתורם, העבירו אותה לכ-20,000 מתושבי ונצואלה. "הם מתקשרים כל שבוע ומבקשים חומרים. הם נושאים את התנ"ך תחת ידם הימנית ואת חוברות 'האמת על סמים' תחת השמאלית", אמר צ'ירינוס.

עד מהרה צ'ירינוס הוזמן להרצות לגדוד צבאי של 500 חיילים במרקייבו, שם הוא גילה ששבעה מכל עשרה חיילים השתמשו במריחואנה, בקוקאין ובסמים אחרים. כתוצאה מכך, הוא העביר עכשיו הרצאות ליותר מ-4,000 חיילי המשמר הלאומי, חיל הרגלים וחיל האוויר בוונצואלה.

בשלב הבא צ'ירינוס שם לו ליעד את המגזר הפרטי ולימד יותר מ-135,000 מנהלים ואנשי צוות של חברות מוונצואלה. עשרים ותשע מהחברות האלה תרמו לאחר מכן 2 מיליון דולר לתת חסות להמשך חינוך על סמים ברחבי ונצואלה.

הוא לא היה צריך לתהות אם הוא יצר שינוי – ההוכחה היתה בסטטיסטיקות: ירידה של 40% בממוצע בשימוש בסמים בבתי-ספר שאליהם הוא הביא את התוכנית, מבצע שקיבל הוקרה רשמית מהמשרד הלאומי נגד סמים בוונצואלה.

ובשיא ההוקרה שהוא זכה לה על הקמפיין שלו עד עתה, צ'ירינוס מונה ליועץ מטעם החוק בענייני סמים למועצה המחוקקת של מדינת זוליה. זמן קצר לאחר מכן, בית המחוקקים בדק את התוכנית ואישר את הצעתו של צ'ירינו לדרוש חינוך שבועי של 'האמת על סמים' בבתי-ספר ברחבי המדינה. הממשל הלאומי של ונצואלה הלך בעקבותיו, והעביר חוק שחייב חינוך על סמים בכל בית-ספר במדינה.

למרות היותו גאה בהישגים המדהימים שהיו לו, צ'ירינוס עדיין לא מרוצה. המטרה שלו היא להגיע לרבע מאוכלוסיית ונצואלה – 7.5 מיליון תושבים.

"המשימה שלנו רק מתחילה", הוא אומר.



נוקטים פעולה
דרכים לשים קץ להתמכרות לסמים וגם לקבל אימון גופני

קבוצת הכדורסל פנומס מקדמת עולם נקי מסמים על המגרש ומחוץ למגרש.

כשאתה לוקח בחשבון שכמעט מיליארד בני אדם ברחבי העולם צפו בגביע העולמי ב-2014, אתה מתחיל להבין את כוחו של הספורט להגיע להמונים. לכן זה לא מפתיע שסניפים של 'האמת על סמים' ברחבי העולם לוקחים חלק במשחקים.

קח לדוגמה את צוות 'האמת על סמים' במילאנו, איטליה שמארגן את הטורנירים של כדורגל של ״אמור לא לסמים״ שבהם המשטרה וחברי מועצת העיר מתחרים על הניצחון.

או אלוף העולם בגרמניה לרכיבה על אופני BMX שמעביר הרצאות של 'האמת על סמים' לבני נוער באולמות התעמלות בבתי-ספר לפני שהוא יוצא לשרשרת של פעלולי אופניים נועזים.

וישנה קבוצת הכדורסל המבוססת בדרום-אפריקה שידועה בתור הפנומס, שמציגה באנר של 'עולם נקי מסמים' תוך כדי קליעות לסל ומעודדת אוהדים לחיות ללא סמים.

וכך זה ממשיך ברחבי העולם, כאשר תחומי ספורט מכל סוג הפכו לאמצעי אפקטיבי כדי להגיע לבני נוער עם 'האמת על סמים'.



אנחנו זקוקים לעזרתך

תמוך ב-'מוסד לעולם נקי מסמים', ועזור להגן על חייהם של צעירים מההשפעות ההרסניות של סמים. התרומות שלך מאפשרות לנו לתת את החומרים החינוכיים שלנו ללא תשלום לבתי-ספר, לארגוני נוער ולקבוצות ואנשים אחרים. התמיכה שלך עוזרת להביא לאנשים את העובדות הנחוצות להם כדי לחיות חיים בריאים ונקיים מסמים.